Tuesday 22 August 2017

Automatiserad Handel System Cse


TRADING SYSTEM. Chittagong Stock Exchange var den första börsen i landet för att introducera ett automatiserat handelssystem i juni 1998 Handelssystemet vid CSE var känt som CHITTRA vid den tiden. Det kopplade stora städer i Bangladesh vilket gör det möjligt för alla medlemmar att samtidigt handla landsomfattande samtidigt Och effektivitet CHITTRA tillhandahöll en skärmbaserad, citatdriven handelsanläggning. Investerare fick citera ett förväntat pris i sina köpförsäljningsorder. CHITTRA matchade automatiskt de bästa priserna. Millennium Exchange och goTX Systems. Den 20 oktober 2011 lanserade Chittagongbörsen sin mycket Väntade Next Generation Trading System NGTS Genom NGTS-projektet introducerade CSE en mycket kraftfull matchande motor som kunde hantera 2500 order sec, 1000000 orders dag Systemet är mycket skalbar och kan skala upp till ännu högre order och kontraktspriser CSE integrerade produkterna Millennium Exchange från Millennium IT medlem av London Stock Exchange Group och goTX från Polaris Lab till in Troduce en kraftfull online trading plattform. Mit-lösning stöder flera tillgångsklasser, flera marknadsstrukturer och omfattande sortiment av ordertyper. Fler handelsmetoder och handel över flera orderböcker stöds också. Andra funktioner inkluderar obegränsad handel eller kontrollerade handelsprisband, strömbrytare Etc Flexibla orderboksprioriteringssystem pristid, priskapacitetstid, tidstorlek etc, Off-book-handel, Realtidspublicering av orderbok och tids - och försäljningsinformation, Omfattande utbud av statistik högt lågt, VWAP, volym, Vägledande auktionspris etc. Flexibla användarbehörighetssystem, Omfattande marknadsoperationsfunktionalitet hanterar order, avbryter handel, stoppar återupptagning, förlänger kortslutningar, avbryter deltagare, hanterar statiska data mm, FIX och FAST-baserade gränssnitt för beställningsinsändning, handelsrapportering, släppkopior Och marknadsdata är några andra viktiga funktioner i MIT-lösningar. Millennium Exchange är en Distributed, Mes Sage-baserat Linux-system är det operativa systemet och Oracle är Database. Millennium Surveillance Module stöder Realtids - och offlineanalys och mönsterkonfiguration Det kan generera oslagbar marknad Replay, Omfattande fallhantering Den har kraftfulla rapporteringsmöjligheter, förbättrad relativ detektering, flexibel och kraftfull kartläggning och överensstämmelse. Risk Management System. Risk Management System RMS ger möjlighet för medlemmarna att hantera investerarnas aktier, kontanter, marginaler och riskparametrar, stöder Säkerhetsmarginaler, Aktier Marginaler, Mottagningsmarginaler mm Lösningen stöder också många riskprodukter som Intraday Delivery, Short Sell etc. Det stöder Auto Square Off-funktioner och Risk Square Off-funktioner. Det finns Markera till Market Alerts, Cash Alerts, Marginal Alerts och Stock Alerts Real Tid övervakning av mark till marknad och marginal blockering kvadrat Av Support ingår i lösningen. EC godkänner regler för automatiserade handelssystem som utvecklats av CSE. Securities and Exchange Commission i Sri Lanka SEC godkände ATS-reglerna för automatiserade handelssystemet och motsvarande ändringar av CDS-reglerna för Central Depository Systems Pvt Ltd, som utvecklats av Colombo-börsen CSE för att underlätta handeln med alla eller inga block. I kölvattnet av regeringens program för att omstrukturera statligt ägda företag SOEs kan AON-metoden vara ett medium genom vilka strategiska insatser i statliga ägda enheter kan transaktioneras på ett öppet sätt I en konkurrensutsatt miljö. AON-metoden kommer att hjälpa till med att avyttra sådana tillgångar till det optimala priset. ATS är utformat för att matcha köp - och försäljningsorder som placerats av börsmedelsföretag i CSE. Därför kan flera mekanismer användas för att handla värdepapper inklusive Normal Order Book, Crossings och AON Facility AON Order Facility är utformad för att underlätta försäljning eller köp av En stor mängd värdepapper. Det minsta antalet värdepapper som krävs för ett AON-block ska vara minst 10 av antalet utfärdade värdepapper. AON-metoden har många fördelar med användandet av Normal Order Book och Crossing-mekanismen. Transaktioner med AON-metoden kommer att vara Öppet för budgivning i 3 marknadsdagar, medan det inte finns något sådant krav antingen i Normal Order Book eller Crossing Mechanism Vidare kommer transaktioner som använder AON-metoden att ha en lägre systemrisk eftersom clearing och avveckling av transaktioner kommer att äga rum på en defacto leverans vs Betalningsbasis. En annan anläggning som tillhandahålls i AON-metoden är möjligheten för ett konsortium av köpare att bjuda på paketet kollektivt, vilket kommer att bidra till att förbättra likviditeten. Policyutlåtande Automatiserade system för självreglerande organisationer. ÖVERSIKT OCH EXCHANGE COMMISSION Utgivningsnummer 34-27445 Fil Nr S7-29-89.Automated Systems of Self-Regulatory Organisations. AGENCY Securities and Exchange Commission ACTION Policy Statement SAMMANFATTNING Securities and Exchange Commission meddelar idag att en Automation Review Policy offentliggörs där den anser att självreglerande organisationer på frivillig basis ska upprätta övergripande planerings - och utvärderingsprogram för att bestämma systemkapacitet och sårbarhet. DATUM Kommentarer måste tas emot på Eller inför datum 30 dagar efter offentliggörandet av denna utgåva i federalregistret Aktuellt datum 16 november 1989 ADRESS Personer som önskar lämna in synpunkter ska lämna in tio kopior med Jonathan G Katz, sekreterare, värdepappers - och utbyteskommission, poststopp 6-9, 450 Fifth Street, NW Washington, DC 20549 Alla kommentarer ska hänvisa till fil nr S7-29-89 och kommer att finnas tillgänglig på kommissionens allmänna referensrum för ytterligare information KONTAKT Kathryn V Natale, biträdande direktör, 202 272-2405, Christine Sakach, Branch Chief, 202 272-2857, eller Tonya Noonan Herring, 202 272-2415 Division of Market Regulation, Securities and Exchange Commission, Ma Il Stopp 5-1, 450 Fifth Street, NW Washington, DC 20549.Supplemental Information. I Background. From början av 1960-talet till 1982 ökade volymerna för volymerna stadigt. Sedan 1982 har en dramatisk acceleration inträffat 1 Till exempel volymen av Handel på New York Stock Exchange NYSE under bara två dagar i oktober 1987, 19 oktober och 20 1 2 miljarder aktier, överskred den årliga NYSE handelsvolymen för varje år fram till 1963. Dessutom ökade den sammanlagda NYSE-volymen för endast fem dagar i Oktober 1987, oktober 16-22 2 4 miljarder aktier, motsvarade 21 3 av NYSE: s årliga volymer för 1980 och 14 7 av årets volym 1982 år 1982. OTC - och optionsmarknaderna har också upplevt en enorm volymtillväxt Under det senaste årtiondet 3.Institutionella investerare och mäklare har allt oftare anställt handelsstrategier som innebär köp eller försäljning av ett stort antal aktier samtidigt korghandel 4 Dessa handelsstrategier har inte bara Bidrog till den ökade handelsvolymen som nämnts ovan, men också hastigheten och koncentrationen av aktiehandeln 5 Händelserna fredagen den 13 oktober 1989 när Dow Jones Industrial Average DJIA föll 165 poäng på lite mer än en timme och på tisdag , Den 24 oktober 1989, när DJIA föll mer än 60 poäng på 30 minuter, visar att koncentrerade höjningar av handelsvolymen kan inträffa Under den sista timmen av handel den 13 oktober omsattes 108 170 000 aktier på NYSE för en daglig total av 251 170 000 aktier Måndagen den 16 oktober föll DJIA mer än 63 poäng under de första 40 minuterna av handel Mer än 141 miljoner aktier handlades under den första timmen och mer än 225 miljoner aktier handlades under de första två timmarna Den totala NYSE Dagens volym var 416 493 810 aktier, den fjärde högsta i NYSE-historien. För att tillgodose denna tillväxt i handelsaktivitet och volymökningarna i samband med handlingsstrategier för korgar, de självreglerande organisationerna SRO har ersatt manuellt intensiva orderdirigering och körningsprocedurer med automatiserade system som möjliggör elektronisk dirigering och utförande av vissa order 6 Dessa automatiserade system, som allmänt handlar endast små order, har framgångsrikt ökat kapaciteten på amerikanska värdepappersmarknader och har förbättrat effektiviteten och aktualiteten Med vilka transaktioner exekveras 7 SROs har faktiskt utnyttjat framtidsutsikterna för att förutse framtida volymenivåer och designa och kontinuerligt övervaka och förbättra automatiserade system för att tillgodose förväntade volymnivåer. Ökningen av handelsvolymen ovan har också haft en krusningseffekt på graden av Automatisering av andra SRO-funktioner som hjälper till att beställa utförandet Särskilt har SRO-systemen utvecklat och fortsätter att förbättra automatiserade system för spridning av transaktions - och noteringsinformation 8 och jämförelse av branscher före avveckling 9 Dessa system, i kombination med automatiserade handelssystem, tillåter inve Stors att ta emot och agera på marknadsinformation i god tid och se till att handeln löses på ett korrekt och effektivt sätt. Kommissionen berömmer SRO: erna för deras ansträngningar att utveckla och ständigt förbättra dessa system. Samtidigt som SRO: s utveckling av genomförande, marknadsinformation och Jämförelsessystemen har väsentligt förbättrat effektiviteten på sina marknader exponerade Market Break i oktober 1987 de fortsatta sårbarheten hos dessa system för operativa problem under extrema högvolymperioder. Följande problem var bland de som uppstod av automatiserade handelssystem under oktober 1987, Market Break First, Otillräcklig datakapacitet orsakade köer av obehandlade order att utvecklas som i sin tur resulterade i signifikanta förseningar i orderutförande 10 För det andra hade SRO: n inte tillräckliga beredskapsplaner för att frigöra eller skapa ytterligare datafilerutrymme för att tillgodose ökningen i ordning Trafik 11 För det tredje upplevdes förseningar av vissa SRO i Överföring av transaktionsrapporter till båda medlemsföretag och marknadsinformationsspridningssystem För det fjärde sänktes förseningar i orderbehandlingen att ITS-åtagandena upphörde att handla innan de nått den relevanta specialposten. Till sist, till stor del beror på kapacitetsstammar, Stödberättigande storlek på sina system eller begärde medlemsföretag att inte leda order genom sina system. Avvecklingen av dessa system hindrade i sin tur orderingången över hela marknaden som helhet, eftersom order som annars skulle ha behandlats elektroniskt var tvungna att behandlas manuellt 12. Marknadsnedgången den 13 oktober 1989 visade att systemen fungerade väsentligt bättre än för två år sedan, men det fanns fortfarande problem med vissa system. Några av utbytena upplevde återigen köproblem, medan vissa utbyten hade andra systemproblem som kan Eller kanske inte har relaterats till volymen ökning under den flyktiga perioden 13. NASD Erfarenhet av problem med SOES Den 16 oktober uppgick handeln på SOES till 13.483 transaktioner och 4 7 miljoner aktier. En mängd olika faktorer, såsom obligatoriskt deltagande i SOES, påföljder för återköp av marknadsaktörer och marknadsaktörernas ansträngningar att låsa upp och krossa Deras marknader resulterade i ett oöverträffat flöde av marknadsföringsnoteringar till NASDAQ. Som en preliminär sak verkar det som om detta kan ha orsakat en kommunikationsfördröjning mellan datorerna som använder det grundläggande NASDAQ-systemet och de datorer som opererar SOES, vilket leder till order att Utförd baserat på fördröjda citat 14. Jordbävningens effekter i norra Kalifornien på PSE under veckan den 16-16 oktober 2989 visar att värdepappersmarknadens sårbarhet påverkas av yttre omständigheter. Jordbävningen och den resulterande förlusten orsakade PSE i San Francisco att avsevärt minska verksamheten fram till den 23 oktober 1989 15 För att säkerställa att handel med PSE-alternativ skulle kunna fortsätta, skulle kommissionen Sionen tillåter handel med PSE-optioner på amerikanska, New York och Philadelphia-börser och Chicago Board Options Exchange den 19-10 oktober. Dessutom den 10 november 1989 försenade NYSE öppningen till 10:30 på grund av en Elektrisk eld i byggnaden som rymmer SIAC, vilket får NYSE att förlita sig på dess back-up-generatorer Alternativ - och terminsmarknaderna stoppade också handel under den perioden. II Automation Review Policy. På grund av konsekvenserna har misslyckanden på offentliga investerare, mäklare - Återförsäljareens riskexponering och marknadseffektivitet anser kommissionen att det är lämpligt för SRO att vidta vissa åtgärder för att säkerställa att deras automatiserade system 16 har kapacitet att tillgodose nuvarande och rimligt förväntade framtida volymenivåer på ett adekvat sätt och att svara på lokala nödförhållanden. Därför tillkännager kommissionen idag sin policy för politik för automatiseringsgranskning 17. Det är kommissionens uppfattning att SRO: erna bör upprätta en övergripande plan Ning och utvärderingsprogram för testsystemens kapacitet och sårbarhet Dessa program bör ha tre primära mål För det första anser kommissionen att SRO: erna bör formellt fastställa nuvarande och framtida kapacitetsuppskattningar Kapacitetsuppskattningar för deras automatiska orderdirigering och exekvering, marknadsinformation och handelsjämförelsessystem andra , Bör SRO: erna utföra kapacitetsstresstest. Stresstester med jämna mellanrum för att bestämma beteendet hos automatiserade system under olika simulerade förhållanden. 18 För det tredje anser vi att SRO: er ska komma i kontakt med oberoende granskare för att årligen utvärdera huruvida dessa system kan fungera adekvat vid deras uppskattade Nuvarande och framtida uppskattade kapacitetsnivåer och huruvida dessa system har ett adekvat skydd mot fysiskt hot 19.III Diskussion. Kommissionen anser att denna policyutlåtande överensstämmer med och för att främja ett kongressens konstaterande att ett av de två viktigaste målen med ett nationellt marknadssystem är Maj Underhåll av stabila och ordnade marknader med maximal kapacitet för att absorbera handelsobalanser utan oförutsedda prisrörelser 20 Med tanke på de operativa svårigheter som SRO-automatiska system upplevde under marknadsundersökningen i oktober 1987 förutsagde framtida kapacitetsbehov baserade på tidigare ökningar av handelsvolymen behovet Att upprätthålla exakt information om handel och offert och i vilken utsträckning datorautomation har blivit och sannolikt kommer att öka som en integrerad del av värdepappershandeln anser kommissionen att SRO: erna bör vidta vissa åtgärder för att säkerställa att deras automatiserade system har tillräckliga Förmåga att bearbeta rimligt förutsägbara volymenivåer 21 Kommissionens meddelande om dessa riktlinjer betyder inte att kommissionen anser att SRO-automatiserade system är otillräckliga eller att förbättringar av dessa system sedan Market Break i oktober 1987 inte har varit tillräckliga eller fördelaktiga tvärtom Kommissionen anser att SRO: erna har gjort stora strävanden Des sedan oktober 1987 för att öka kapaciteten hos sina system och uppmanas kommissionen att planerade förbättringar av dessa system ytterligare stärker värdepappersmarknadernas integritet 22 Kommissionen anser emellertid att en periodisk granskning och test av varje SRO-system Kapacitet kommer att bidra till att identifiera potentiella svaga punkter och minska risken för allvarliga systemfel. Kommissionens policy återspeglar sin önskan att se till att marknadsrörelser är resultatet av marknadsaktörer som ändrar förväntningarna om marknadens riktning för en viss säkerhet eller en grupp av värdepapper Och inte resultatet av investerarnas förvirring eller panik som orsakas av operativa fel eller förseningar i SRO-automatiserade handels - eller marknadsinformationssystem. Kommissionen anser att varje SRO bör formulera nuvarande Kapacitetsuppskattningar för det maximala antalet transaktioner som orderhanterings - och exekveringssystem kan behandla Dagligen utan orimliga förseningar, maximalt antal Transaktioner som systemet kan hantera över en volym i femton minuter och framtida kapacitetsbehov utifrån prognostiserade volym siffror 23 På samma sätt anser kommissionen att SRO: erna ska formulera dagliga och femton minuters kapacitetsestimat för deras automatiserade marknadsinformation och handelsjämförelsessystem Tillsammans med framtida kapacitetsuppskattningar Dessutom bör SRO: erna formulera beredskapsprotokoll Beredskapsprotokoll 24 utformade för att tillhandahålla säkerhetskopieringsanordningar vid systemfel på nätet och ytterligare bearbetningskapacitet under högvolymer 25. Dessutom bör SRO: erna förbereda En utvärdering av eventuella genomförande av systemförbättringar som behövs för att tillgodose framtida handelsnivåer. SRO: erna bör överväga att förbereda planeringsdeklarationer som förutser sådana förbättringar. Planeringsutlåtanden. SRO: erna bör också inleda förfaranden för att fortsätta periodiska Stresstester av alla sina automatiserade system och rapportera resultaten av dessa Tester till divisionen SRO: erna bör använda standarder som generellt sett fastställs av dataindustrin för att utveckla och utvärdera resultaten av stresstest och i deras rapport specificera de specifika standarder som de tillämpar. I detta sammanhang begär kommissionen kommentarer om huruvida kommissionen borde i framtiden Mandatspecifika standarder och i så fall vilka standarder som ska vara. Kommissionen begär också att SRO: s regelbundet bedömer sårbarheten hos deras automatiserade system för externt och internt hot. Sårbarhetsstudier Kommissionen anser att sådana studier bör ta itu med mottagligheten av automatiserade system för att Datorvirus, obehörig användning, datalandalism och fel som följd av katastrofala händelser, dvs brand, strömavbrott, jordbävningar Dessutom begär kommissionen att SRO: erna omgående meddelar avdelningen om eventuella fall där obehöriga personer har fått eller försökt få tillgång Till sina system och uppföljning av en skriftlig rapport från probl Em, orsaken och de åtgärder som vidtagits för att förhindra återkommande. Kommissionen anser att en översyn av SRO-åtgärder avseende automatiseringssystem kommer att vara viktigt vid övervakningen av SRO-prestanda. Därför förväntar kommissionen sig, i enlighet med sin tillsynsmyndighet, att de begär att SRO: erna Tillhandahålla divisionskapacitetsberäkningar, planeringsutlåtanden, stressprov, beredskapsprotokoll, sårbarhetsstudier och rapporter om olyckshändelser som de har förberett. Till sist bör SRO-automatiserade system som en del av ett kapacitetsplanerings - och utvärderingsprogram också få , Periodiskt en omfattande, kritisk och oberoende granskning Kapitelsestimat, planeringsutlåtanden, stressprov, beredskapsprotokoll och sårbarhetsstudier som tidigare producerats av SROs, tillsammans med själva automatiska systemen själva, bör utgöra grunden för vilka oberoende granskare kommer att Kunna kritisera automatiserade system 26 Kommissionen anser att varje SRO bör ha Ve dess automatiska system granskas årligen av en oberoende granskare som inleddes 1991 27 Enligt sin övervakningsmyndighet förväntar sig kommissionen att anmoda SRO: erna att förse kommissionen med kopior av de rapporter som har utarbetats och beskriver resultaten från den oberoende granskaren 28 Områden som förefaller lämpliga för oberoende granskning innefattar 1 om nuvarande och framtida SRO-kapacitetsuppskattningar är korrekta 2 huruvida de automatiska systemen kan utföra vid beräknade kapacitetsnivåer 3 om planerade systemförbättringar realistiskt kommer att tillgodose framtida kapacitetsbehov 4 om Beredskapsprotokoll är väl utformade och sannolikt Vara effektiva 5 om SRO-automatiserade system är sårbara för systemintegritetsfel och 6 rekommendationer för att åtgärda brister som finns i områden 1-5 ovan. Med kommissionen. Jonathan G Katz. Daterad 16 november 1989.

No comments:

Post a Comment